Van leegstaande verdieping naar hét vergadermerk

Een toplocatie op de 23e verdieping van de Millenniumtoren. Met uitzicht over heel Rotterdam. Waar eerst kantoorruimtes werden verhuurd, ontstond hier het idee voor iets anders. Iets nieuws. Een merk dat zich volledig richt op vergaderen.

De briefing was duidelijk. Maar het vertrekpunt nog blanco. Geen logo, geen naam. Wel een duidelijke ambitie: dit moest het beste worden wat Rotterdam te bieden heeft op vergadergebied.


Niet beginnen bij het logo, maar bij het probleem

Iedereen vergadert. En vrijwel niemand vindt het leuk. Of effectief. Dat was het startpunt. Want als je vergaderen wél leuk én productief weet te maken, heb je goud in handen. Creactieve Agency OFFFF dook in de wereld van meetings, frustraties en succesfactoren.


Meet Tuesday: meer dan een naam

Uit onderzoek bleek dinsdag dé dag waarop mensen het liefst vergaderen. Simpel, maar krachtig. Zo ontstond ‘Meet Tuesday’: een merk dat zegt “bij ons is het elke dag dinsdag”.

Maar een goede naam is niets zonder inhoud. Daarom werd het merk gebouwd op drie pijlers die het verschil maken:

Voorbereiding: samen met vergaderexpert Bart Groenewoud werd een systeem ontwikkeld om meetings beter voor te bereiden.
Voeding: gezonde en energierijke catering, met Rotterdamse leveranciers.
Vormgeving: van een eigen lettertype en mascottes tot een herkenbare tone of voice – alles klopt.

Het resultaat? Een merk dat verder gaat dan “een zaaltje met koffie”.


Interieur als merkverhaal

Interieurarchitect Rocco Vela werd aangehaakt om het concept door te vertalen naar de ruimte. Geen standaard zalen, maar vier types met elk een eigen doel: efficiëntie, effectiviteit, creativiteit en betrokkenheid.

Zo werd Meet Tuesday niet alleen een merk, maar een beleving. En dat merk voel je overal. Zelfs als je het logo nergens ziet.


De rol van RAFT

Zodra Meet Tuesday operationeel was, werd RAFT aangehaakt om de marketing te versnellen. Het hoge gebouw had immers geen zichtbaarheid aan de buitenkant. Hoe ziet men dat er een parel van een vergaderlocatie boven in deze toren zit? Tijd om geluid te gaan maken in de markt en te werken aan de naamsbekendheid van Meet Tuesday. 

RAFT bracht focus aan door te starten met een doelgroepanalyse. Wie is de doelgroep, wat zijn hun behoeften en pijnpunten? Ofwel, hoe gaan we de juiste mensen met de juiste boodschap aanspreken?

Dit volgde op met een gedegen kanaal- en content selectie om de complete marketingfunnel in te richten vanuit strategie. Eerst koers bepalen – dan vaart maken.

Hier wisten we slim om te gaan met groei van het aantal boekingen op korte termijn, en duurzame groei vanuit naamsbekendheid voor de langere termijn. Dit uitte zich in een Google strategie door middel van SEO en SEA, met focus op lokaal. Maar ook Social Media speelt een cruciale rol. 

Door continu oog te houden op duurzame groei, blijft optimaliseren de kern van ons samenwerken. Van campagnes aan de voorkant tot geoptimaliseerde website pagina’s als landing. Alles met oog op het eindresultaat.

Bekijk de case-video

Sparren

over jouw situatie?
Neem contact op