NBS scientific

De uitdaging

Hoe worden we beter vindbaar in Google met 9 verschillende domeinen gericht op 25+ landen?

NBS Scientific is een leverancier van innovatieve laboratorium oplossingen en opereert wereldwijd vanuit verschillende domeinen. Om het verkeer naar het juiste domein te sturen is een sterke maar ook behapbare SEO-strategie nodig.

Resultaten

  • 48% groei in top 10 SEO posities
  • 131% groei organische bezoekers in Nederland
  • 177% meer organische bezoekers in de Verenigde Staten
  • In elk land aantoonbare groei gerealiseerd

Onze aanpak

Per land stappen maken. Dat is de strategie. Elk land heeft namelijk een eigen doelgroep, eigen taal, eigen wensen. Starten met een basisfundament en zorgen dat het verkeer uit de verschillende landen naar het juiste domein gaat. Daarna doorpakken en focussen op groei. Alles in kleine en heldere stappen. Afgestemd op de wensen en behoeften van het land en natuurlijk het marketing team van NBS zelf.

Basis fundament

Een stevige basis begint met een website audit om de technische en content fouten op te sporen en te herstellen. De taal en land instelling voor het domein, sitemap inrichting, interne links, 404 pagina’s, inkomende backlinks en meer worden onderzocht. Dit zorg voor een lijst met verbeteringen om de website voor SEO prestaties te verbeteren.

Content

Stap 2 is de content optimalisatie, altijd beginnend met een keywordonderzoek. Bij een keywordonderzoek varen we niet blind op de zoekvolumes, maar kijken we ook echt welke zoekwoorden passen bij de producten. NBS Scientific zit in een niche markt met soms lage zoekvolumes. Deze keywords zijn wel super relevant, omdat ze passen bij de specifieke producten en de doelgroep.

Keuzes maken

NBS Scientific heeft producten waarbij de productnamen ook in andere branches worden gebruikt. Er is wel een hoog zoekvolume, maar zijn deze zoekwoorden relevant? Nee, lang niet altijd. Hiermee liepen we het risico om de verkeerde doelgroep af te vangen, dus zijn we samen op zoek gegaan naar meer relevante niche termen. Keuzes maken in keywordfocus is altijd een moeilijke stap, maar door vanuit meerdere expertises naar de keuzes te kijken zoeken we ideale fit tussen vraag en aanbod.

Implementatie

Een plan alleen is nog geen verbetering, dus zo snel mogelijk na de eerste audits willen we overgaan naar de implementatiefase. Dit doen we bij voorkeur in een samenwerking, zodat iedereen bijdraagt. Naast het bijdragen aan voortgang hebben we ook onderlinge discussie over de effecten. Hierdoor wordt de kennis on the job overgedragen. Uiteraard is dit niet enkel contentoptimalisatie, maar zijn er ook geavanceerdere en technische wijzigingen en optimalisaties doorgevoerd i.s.m. de websitebouwer.

Het GROOOW Dashboard van RAFT & Elephant meet alle KPI's live en is altijd beschikbaar voor onze opdrachtgeversSEO groei strategie

De basis staat inmiddels voor een aantal landen. Dus nu verder. We zagen dat een aantal pagina’s nog niet de posities claimden die we hadden gehoopt. We zijn verder gaan kijken naar de mogelijkheden om net even dat zetje extra te geven. Er zijn acties voor groei opgesteld en geïmplementeerd. Dit heeft ervoor gezorgd dat NBS Scientific nu ook in de top 10 staat voor zoekwoorden waar ze eerst nog geen positie voor hadden.

Data & dashboarding

Voortgang meten we via data. Die hebben we uiteraard op basis van de gestelde KPI’s inzichtelijk gemaakt. Niet in een onleesbaar format, maar juist in een voor de gebruiker wenselijk overzicht. In een taal die we allemaal snappen. Wel zo fijn!

 

Sparren

over jouw situatie?
Neem contact op