AENC - Employer branding

De uitdaging

“Wij willen minder afhankelijk zijn van recruiters om goede professionals te vinden”. AENC groeit enorm snel. Er staan 15 vacatures open die z.s.m. ingevuld dienen te worden. Recruiters leveren niet meer de meest ideale profielen en de tarieven rijzen de pan uit. Hoe kan AENC bouwen aan een duurzamere manier van recruitment zonder afhankelijk te zijn van externe recruiters?

Resultaten

  • Een bereik van ruim 90.000 per maand via LinkedIn
  • Een stijging van ruim 150% op vacature weergaven per maand
  • Een nieuwe converterende werken-bij website
  • 300% meer sollicitanten

Onze aanpak

Stap 1:

Het opbouwen van een sterke employer brand.

Om de juiste kandidaat te werven, moeten we natuurlijk begrijpen wat deze kandidaat beweegt! Vanuit onze visie op recruitment marketing brachten we de employee journey in kaart en werkten de benodigde middelen uit. Hierin pakten wij vier verschillende componenten op:

Werken bij website
Werken bij website
Door een aparte werken bij website op te zetten, konden we het verhaal van AENC volledig toespitsen op de ideale kandidaat. Deze website is de centrale plek om alle content rondom het werken bij AENC te publiceren.

Corporate fotografie
Fotografie
Goede werkgeverschap moet je echt laten zien! Door professionele fotografie te ontwikkelen, gaven we AENC ook echt een gezicht en maakten we het een stuk toegankelijker voor kandidaten.

Portretverhalen
Portretverhalen
Om het nóg persoonlijker te maken, maakten we verhalen over medewerkers. Een heel belangrijke element voor geïnteresseerde kandidaten die overwegen om te solliciteren.

Recruitment content
Recruitment content
Alle vragen die een geschikte kandidaat zou kunnen krijgen, worden zoveel mogelijk in content beantwoord.

 

Stap 2:

Social media content strategie

Onze aanpak; de juiste professionals bereiken via LinkedIn.

Content kalender

 

LinkedIn content planning
Wekelijks zichtbaar én relevant zijn voor professionals uit de regio. Niet alleen met vacatures, maar juist door goed werkgeverschap te laten zien. Dit namen we als uitgangspunt en ontwikkelden met AENC een content kalender voor LinkedIn.

 

Vloggen

 

 

Vlog productie
Om deze zichtbaarheid op een leuke, afwisselende manier in te vullen, kozen we om ook een aantal vlogs te produceren met LEF media. Zo laat AENC veel achter het bedrijf zien op een laagdrempelige en persoonlijke manier.

 

 

LinkedIn advertising

 

LinkedIn advertising
Met de gemaakte content staat er een goede fundering om AENC veel meer een gezicht te geven. Maar natuurlijk moeten we ook sollicitanten zien te werven. Dit deden we door meerdere LinkedIn campagnes in te richten waarmee we specifieke profielen targetten.

 

 

 

Een circulair proces

Recruitment is een circulair proces, waarin RAFT en AENC maandelijks met elkaar de voortgang monitoren en vervolgstappen bepalen.

Sparren

over jouw situatie?
Neem contact op