Recruitment Marketing

Vandaag de dag zoekt iedereen personeel. Van horecapersoneel tot developers, marketeers of wegenbouwers. De krapte op de arbeidsmarkt is nog nooit zo groot geweest. Een sterke online recruitment strategie is dus noodzakelijk om het verschil te maken.

Recruitment marketing is in sterke opkomst. Wij hebben hier al meerdere mooie campagnes voor opgesteld en goede resultaten geboekt.

Recruitment marketing strategie

Recruitment Marketing als basis voor een sterke employee journey

Door na te denken over de volledige employee journey creëren we een funnel waarbij de ideale kandidaat meegenomen wordt in de verschillende stappen van werving. Niet enkel koud werven, maar iemand eerst fan maken van jou als werkgever. Wat vind de doelgroep écht belangrijk, en hoe vertalen we dat naar verschillende kanalen.

We werken volgens het see-think-do-care model. Per fase kiezen we de juiste kanalen met de juiste boodschap. Uiteraard zijn beide afgestemd op de doelgroep. Met de juiste middelenmix en de juiste boodschap op het juiste moment maken we het verschil!

Onze aanpak

Recruitment Marketing Strategie

1. Doelen & KPI's

Recruitmentdoelen vertalen naar KPI's

  • Scherpe doelgroepkeuze
  • KPI’s bepalen
  • Juiste datastructuur neerzetten
2. Doelgroepbepaling

Opstellen candidate persona's

  • Wie zoeken we?
  • Wat zijn de pains & gains?
  • Op welke kanalen zijn ze actief?
3. implementatieplan

Employee journey inrichten

  • Per fase een gerichte boodschap
  • Op platformen waar doelgroep actief is
  • In vorm passend bij platform
4. Gerichte aanpak

Creatieve sessies

  • Aanpak vertalen naar uitingen
  • Creatieve invalshoek
  • Altijd opvallend!
5. Analyse & Bijsturen

Begrijpbare rapporten bespreken

  • Geen onnodige vaktaal
  • Frequent de voortgang toetsen
  • De juiste koers inzetten
Dit hebben we eerder gedaan

Employee journey ingericht

Het juiste personeel vinden op basis van een volledige recruitment strategie is een tak van sport binnen de online marketing waar we ruime ervaring in hebben. Startend met het bouwen van een sterk employer brand. We zoomen in op de kenmerken van de doelgroep. Wat vind hij belangrijk bij een werkgever en vertalen dit naar content. Dat kan een video zijn, maar ook een vlog, blog of zelfs TikTok funvideo’s. Doel is om de doelgroep een kijkje in de keuken te geven en daarmee te enthousiasmeren om (ooit) bij jou te komen werken.

De volgende stap is om een kandidaat de juiste invalshoek van een vacature te laten zien. De juiste invalshoek bepalen we in de strategie. Wat zijn de pains & gains van de doelgroep, en hoe kunnen we die vertalen naar de juiste content. De campagne wordt daarmee veel gerichter. Maar dan zijn we er nog niet.

Waar landt iemand? Hoe ziet de vacaturewebsite en -teksten eruit? Maar ook de sollicitatieflow is een belangrijk onderdeel van het proces. Kortom, we kijken naar de hele keten en laten zo min mogelijk aan het toeval over. Bijsturen en advies geven doen we op basis van data. Zo komen we tot een gefundeerde aanpak vooraf en tijdens de campagne.

Wij zetten een volledige recruitment marketing strategie in voor de volgende bedrijven

Sparren

over jouw situatie
Neem contact met ons op