
De uitdaging
Hoe zorgen we dat we social content verspreiden die aanslaat en waar een gedachte achter zit?
Daarnaast optimale inzet van middelen tijden citymarketing campagnes. Te scheppen randvoorwaarden zijn: datagedreven strategie. Waarbij ook de uitwerking fundamenteel en duurzaam moet zijn.
Resultaten
- 100% groei in social engagement binnen 4 maanden tijd
- 5 City marketing campagnes met impact in 6 maanden tijd
- 2 miljoen impressies en 25.000 kliks
Onze aanpak
Per vraagstuk hebben we samen met het team van Dordrecht Marketing & Partners een volledig maatwerk aanpak aangemeten. Alles is zo duurzaam mogelijk ingesteld zodat er langzaam maar zeker een stevig fundament ontstaat.
Stap 1:
Social strategie
We definieerden samen eerst de type klanten en hun unieke kenmerken. Hier rolden 3 hoofddoelgroepen en 8 subdoelgroepen. Per doelgroep uitgewerkt wat hen uniek maakt en waar ze in geïnteresseerd zijn. Een belangrijk bouwsteen voor zowel social als campagnes.
Op basis van de persona’s konden we heel gericht bepalen welke marketingkanalen het meest effectief waren. Startend met keuze voor social kanalen. Hierin kozen we voor Facebook, instagram en youtube.
Op basis van de doelgroepdefinities hebben we een contentstrategie opgemaakt. Persoonskenmerken hebben ervoor gezorgd dat we keuzes daarin konden maken op basis van feiten ipv op onderbuikgevoel.
Uiteraard wordt de data en voortgang gemeten. In een verzameldashboard meten we alle KPI’s en bespreken we frequent de voortgang
Stap 2:
City Marketing
- Doelgroep vaststellen
- Middelen afstemmen op kanalen van de doelgroep
- Inhoud van middelen afstemmen op behoeften van de doelgroep
- Targeted campagnes opzetten
- Data & dashboarding inrichten
