Gobright meeting room booking

De uitdaging

Hoe krijgen we een continue flow aan relevante leads vanuit verschillende regio’s in Europa?

GoBright wil wereldwijd het leading platform zijn op het gebied van smart office oplossingen en software. Hiervoor is een sterke online marketing strategie nodig, maar ook een plan hoe dit realistisch te implementeren binnen de mogelijkheden van het marketing team van GoBright.

Resultaten

  • 300% groei in top 10 SEO posities in 3 maanden tijd
  • 30% groei in website traffic in 3 maanden tijd
  • 80% groei in aantal leads: t.o.v. een jaar eerder in dezelfde periode

Onze aanpak

Vanwege de onervarenheid op online marketing gebied van het marketing team van GoBright zijn we in kleine en duidelijk afgekaderde stappen aan de slag gegaan. Door het internationale karakter en de vele kansen lag het gevaar van te veel te gelijk doen constant op de loer.

Stap 1:

De klantreis in kaart brengen

Persona’s & customer journeys
We definieerden samen eerst de type klanten en brachten het aankoop proces in kaart. Hierin identificeerden we alle vragen en kansen in het aankoopproces.

Kanalen vaststellen
Op basis van de klant typen en de aankoopprocessen konden we heel gericht bepalen welke marketingkanalen het meest effectief waren. Hierin kozen we voor SEO, Advertising en LinkedIn.

Content strategie
Om in te spelen op alle vragen van de type klanten en alle kansen te benutten, bedachten we samen met GoBright gerichte content thema’s en maakten we een content planning. 

KPI’s & Data
Om de voortgang en succes te kunnen meten, stelden we met GoBright KPI’s op. Op basis van deze KPI’s ontwikkelden we een custom data dashboard om dit bij te houden. 

 

Stap 2:

Quick wins eerst!

Online marketing vraagt altijd een lange termijn mindset, maar in vrijwel alle gevallen zijn er ook quick wins te behalen. Op basis van de strategie van GoBright, keken we kritisch naar hoe we binnen 3 maanden al resultaat konden gaan behalen.

Om focus te behouden startten we met 1 product; Het desk booking systeem van GoBright.

Onze aanpak

  • Regio’s UK, Duitsland en Nederland
  • Vanuit 1 taal (Engels)
  • 1 gerichte Google Ads campagne
  • Gerichte on-page SEO optimalisatie
  • Gerichte SEO linkbuilding voor desk-booking pagina’s

Stap 3:

Focus op probleem i.p.v. product

Om de (potentiële) klant eerder in de customer journey te vangen zijn we aan de slag gegaan met herkenbaarheid creëren. Dit betekent meer focus op het probleem, dan op je eigen product:

  • Opzetten pagina’s rondom belangrijke thema’s
  • SEO on page optimaliseren
  • Leadinfo inrichten voor het herkennen van bezoekers
  • Herstructurering website en navigatie
  • Uitdenken LinkedIn targeting plan

Vanuit stap 3 zijn we natuurlijk bezig met weer verdere stappen. Dit zal vooral gericht zijn op uitbreiding van kanalen binnen de vorige stappen en opzetten van soortgelijke campagnes rondom andere producten en proposities.

 

Sparren

over jouw situatie?
Neem contact op