height technologies

De uitdaging

Hoe krijgen we een continue flow aan relevante leads vanuit verschillende regio’s in de wereld?

Height Technologies wil een autoriteit in de wereldwijde markt van drones worden. Gericht of de doelgroepen defensie, public safety en security. Een specifieke markt welke vraagt om een gerichte aanpak. Ook werd er een nieuwe website opgeleverd met een nieuwe domeinnaam.

Resultaten

  • van 0 naar 19 top 10 SEO posities
  • van 400 naar 1200 organische bezoekers
  • Meer dan 300% groei in aantal leads: t.o.v. een jaar eerder

Onze aanpak

Vanuit een afgekaderde strategie hebben we een nieuw fundament in online marketing neergezet. Daarvandaan is er een groeiplan geïmplementeerd.

Stap 1:

Nieuwe URL

Drop in traffic
Een nieuwe URL zorgt altijd voor een daling in organische bezoekers. Door naar de technische data te kijken en vanuit daar de inrichting van de site te optimaliseren werd deze daling een halt toegeroepen.

Groei in traffic
Nadat de daling was gestopt, konden we inzetten op groei. In meedere kanalen zijn kansen gezien en omgezet naar een strategie en implementatieplan.

SEO strategie
Vanuit behoefte in de markt is een SEO strategie opgesteld en geïmplementeerd. Relevante traffic groeide elke maand weer!

KPI’s & Data
Om de voortgang en succes te kunnen meten zijn er KPI’s gedefinieerd. Deze zijn verwerkt in een custom made dashboard, waarin voortgang goed te volgen was.


Stap 2:

Full Funnel Strategie

Na de implementatie van de quick wins is het tijd om weer uit te zoomen. Waar zit de doelgroep? Hoe komen ze op onze website? Welke stappen worden doorlopen ze? Hoe converteren ze? etc.

Een aanpak door van A tot Z te kijken en hierin ook alle interne en externe stakeholders managen werd hierin gevraagd.

Onze aanpak

  • Regio- en doelgroepselectie
  • Google Ads campagnes
  • On-page SEO optimalisaties
  • Gerichte SEO linkbuilding
  • Leadherkenning en -targeting
  • Retargeting
  • Conversiepunten toevoegen


Stap 3:

Conversie optimalisatie

Veel traffic is leuk voor de statistieken maar als het niet relevant is dan voegt het niets toe. Grip op conversie is dus minstens zo belangrijk. Een proces van continu meten, tweaken, verbeteren en weer meten is hierbij opgezet. Inzicht in relevante data is daarmee het meest belangrijk. Dit inzicht resulteerde in een roadmap van grote en kleine verbeteringen. In zowel content als de website. Van teksten en afbeeldingen tot aan formulieren of stappen in het online salesproces.

 

Sparren

over jouw situatie?
Neem contact op