De uitdaging

“Hoe werven we 80 horeca helden voor een horeca tent die nog niet bekend is?”

Hell’s Kitchen wilde de naam van hun nieuwe locatie pas onthullen bij een knallende opening. Maar er komt geen opening zonder personeel. Aan ons de uitdaging om tóch personeel te werven zonder naamsbekendheid.

Resultaten

  • Een werken-bij-website
  • Implementatie van een recruitment proces
  • Een bereik van ruim 750.000 mensen in 3 maanden
  • ±4.000 website bezoekers per maand
  • ±45 sollicitanten per maand
  • 60 ingevulde vacatures

Onze aanpak


Stap 1:

Campagne opzetten

In samenwerking met OFFFF Studio bedachten we “The Next Big Thing“. En zo hebben we deze nieuwe locatie online gepositioneerd.


Content kalender

 

 

Werken bij website
De centrale plek om alle potentiële kandidaten naartoe te leiden. Dankzij de werken-bij website-framework van Elephant, konden we deze website binnen 4 weken lanceren en hadden we direct een sollicitatieflow.


Content kalender

 

 

Branded content
Samen met OFFFF Studio ontwikkelden we meerdere korte teaser video’s en beelden om de nieuwe locatie lading te geven en om vacatures te kunnen uitlichten via social media.


 

Stap 2:

Recruitment marketing

Onze aanpak om de juiste kandidaten te bereiken; social media advertising gecombineerd met souring en recruitment.


Content kalender

Social media advertising
Via Facebook, Instagram en TikTok zorgden we voor een gerichte doelgroep definiëring en konden we lokaal adverteren. Via meerdere type video ads, zorgden we ervoor dat we eerst interesse wekten. Via retargeting konden we geïnteresseerde kandidaten opnieuw bereiken via gerichte advertenties. Zo bouwden we langzaam een recruitment funnel die zich automatisch vulde met hoog geïnteresseerde kandidaten.

 


Marketing Check-ins

 

Sourcing & recruitment
We hielpen Hell’s Kitchen ook door een recruitment proces te implementeren. Hiermee kon Hell’s Kitchen wekelijks op een efficiënte manier 100+ kandidaten opsporen en persoonlijk benaderen.


Een circulair proces

Recruitment is een circulair proces, waarin RAFT en Hell’s Kitchen wekelijks met elkaar de voortgang monitoren en vervolgstappen bepalen. Zo sturen we niet alleen op groei in aantal sollicitanten, maar juist ook in daadwerkelijke hires van nieuw personeel.

Sparren

over jouw situatie?
Neem contact op