Recruitmentdoelen vertalen naar KPI's
- Scherpe doelgroepkeuze
- KPI’s bepalen
- Juiste datastructuur neerzetten
Vandaag de dag zoekt iedereen personeel. Van horecapersoneel tot developers, marketeers of wegenbouwers. De krapte op de arbeidsmarkt is nog nooit zo groot geweest. Een sterke online recruitment strategie is dus noodzakelijk om het verschil te maken.
Recruitment marketing is in sterke opkomst. Wij hebben hier al meerdere mooie campagnes voor opgesteld en goede resultaten geboekt.
We werken volgens het see-think-do-care model. Per fase kiezen we de juiste kanalen met de juiste boodschap. Uiteraard zijn beide afgestemd op de doelgroep. Met de juiste middelenmix en de juiste boodschap op het juiste moment maken we het verschil!
Het juiste personeel vinden op basis van een volledige recruitment marketing strategie is een tak van sport binnen de online marketing waar we ruime ervaring in hebben. Startend met het bouwen van een sterke employer branding. We zoomen in op de kenmerken van de doelgroep. Wat vindt hij belangrijk bij een werkgever en vertalen dit naar content. Dat kan een video zijn, maar ook een vlog, blog of zelfs TikTok funvideo’s. Doel is om de doelgroep een kijkje in de keuken te geven en daarmee te enthousiasmeren om (ooit) bij jou te komen werken.
De volgende stap is om een kandidaat de juiste invalshoek van een vacature te laten zien. De juiste invalshoek bepalen we in de strategie. Wat zijn de pains & gains van de doelgroep, en hoe kunnen we die vertalen naar de juiste content. De campagne wordt daarmee veel gerichter. Maar dan zijn we er nog niet.
Waar landt iemand? Hoe ziet de vacaturewebsite en -teksten eruit? Maar ook de sollicitatieflow is een belangrijk onderdeel van het proces. Kortom, we kijken naar de hele keten en laten zo min mogelijk aan het toeval over. Bijsturen en advies geven doen we op basis van data. Zo komen we tot een gefundeerde aanpak vooraf en tijdens de campagne.